בתור בעלי עסק, ברור שאתם מבינים בתחום שלכם, אך מה לגבי "דיגיטל"? מונח מבלבל? לא ברור מספיק? לא יודעים מה זה אומר אישית עבור העסק שלכם? זה בסדר, אתם לא אמורים להיות מומחים לכך. כשם שבעל עסק ממוצע לא לומד הנהלת חשבונות אלא עובד עם מנהל חשבונות מומחה. מה שכן, יש היבטים כלליים של הנהלת חשבונות, שחיוני בהחלט שתכירו. כך גם לגבי עולם ה"דיגיטל" והשיווק במסגרתו. אז איך יועץ דיגיטל יוכל לעזור לעסק שלכם? ומה זה כל ה"דיגיטל" הזה בכלל?
ראשית – במה מדובר?
ז'רגון מקצועי הוא פעמים רבות מבלבל ומי שמגיעים מחוץ לתחום המקצועי שבו מדובר, "מתרגמים" אותו לשפה פשוטה יותר. אז בואו נעשה זאת עם המילה המסתורית "דיגיטל": בהגדרה פשוטה ומעשית, מדובר פשוט על שיווק באינטרנט. בהמשך לכך, גישת שיווק זו עשויה להתייחס גם להתקני המחשוב השונים שדרכם גולשים באינטרנט. עם סמארטפונים כדוגמה בולטת במיוחד. התקנים אלה פותחים הזדמנויות טכניות מעניינות לגבי השיווק, כגון שיווק מבוסס מיקום (מה דעתכם למשל, לשווק ישירות ללקוחות שנמצאים ליד העסק שלכם?). יועץ דיגיטל יוכל לייעץ ולהנחות אתכם, בכל הנוגע לכך.
התועלות העסקיות
חשוב להדגיש, שיועץ דיגיטל טוב יעזור לכם קודם כל עם אסטרטגיה ומנקודת מבט רחבה. לא רק בהיבטים טכניים נקודתיים וצרים, כגון "להביא את האתר שלכם למקום ראשון בגוגל". הדבר יתבטא בין השאר ב
- ניתוח והבנה משופרת – הבנת הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בסביבות הדיגיטליות, כולל היבטים קלאסיים כגון פרופיל לקוח, מסע לקוח וחוויית הלקוח. הכל מנקודת מבט של הסביבות המיוחדות האלה. למשל, להבין היכן הלקוחות שלכם נמצאים בדרך כלל באינטרנט?
- השגת לקוחות טובים – לחשוב ולהבין כיצד לשווק בערוצים הדיגיטליים, באופן שיביא לכם את הלקוחות המתאימים ביותר עבורכם. כיצד לפנות אליהם באופן הטוב ביותר, מבחינת פלטפורמה, אופן פניה, זמן פניה וכדומה.
- תכנון השיווק הדיגיטלי – על בסיס הבנה זו, תוכלו לתכנן ביחד פעילות שיווק רב ערוצי, תוך שמירת עקביות בערוצים השונים והשקעה חכמה בכל ערוץ.
- קידום תדמית ומוניטין – ייעוץ בכל הנוגע להשפעת הפעילות הזו על תדמיתכם, כפי שזה מתבטא למשל בהופעה בראש תוצאות חיפוש, באתר איכותי או בניטור השיח באינטרנט לגבי העסק שלכם.
- מיקסום החזר ההשקעה – הדרך החכמה ביותר להשקיע את תקציבי השיווק הדיגיטלי שלרשותכם, בכדי להשיג ROI אופטימלי.
- ניצול המידע הרב – השיווק באינטרנט מעמיד לרשותכם מידע רב מאוד, שהוא "מכרה זהב" של תובנות עסקיות שימושיות. יועץ מנוסה יסייע לכם לנצל זאת. וכמו שאומרים – מה שלא מודדים, לא ניתן לשפר.
ייעוץ ועדכון מקצועי
למשל בהקשר הפלטפורמות השונות באינטרנט שבהן ניתן לשווק. פלטפורמות אלה, כגון מנוע החיפוש של גוגל, יוטיוב או טוויטר, מכניסות לעתים קרובות שינויים שונים. לעתים גם צצות פלטפורמות אופנתיות חדשות ואחרות נסגרות. מה כל זה אומר עבורכם? יועץ דיגיטל מקצועי יהיה מעודכן בשינויים המשמעותיים וידע להסביר. חלק משינויים אלה אגב, הם ברמה טכנית שלא צריכה לעניין אתכם, אלא את מי שעוסקים מעשית בקידום האתר שלכם. שינויים אחרים, אולי כן יהיו בעלי השלכות עבורכם. אם תעבדו עם יועץ דיגיטל שהוא מקצוען אמיתי, תיהנו מ"ראש שקט" מבחינה זו.
קידום אתרים
מונח שמתייחס לרוב לשיפור מיקום אתר העסק בתוצאות מנועי חיפוש, כאשר מדובר כמעט באופן בלעדי על מנוע החיפוש של גוגל. הופעת אתר בראש תוצאות חיפוש מציגה אותו בפני גולש, מייד כאשר הוא מתעניין במוצר או בשרות מהסוג שאתם מציעים. קידום אתרים ידוע גם בשם Search Engine Optimization (SEO) ומתבטא בשתי גישות עיקריות: קידום אתרים אורגני (עוסק במבנה ותכני האתר ש"מקדמים") וקידום ממומן (בתשלום). לקידום אתרים בגישה של קידום אורגני יש יתרונות רבים ביחס לקידום ממומן. הוא כולל יצירת תכנים איכותיים לאתר, אשר יוצרים רושם מקצועי וסמכותי ומעודדים גולשים לחזור אל האתר. זו היא גם השקעה שמחזירה את עצמה לאורך זמן.
עוד ברמה הטכנית
תחום השיווק הדיגיטלי רחב מאוד מבחינה טכנית. יועץ לנושא זה יסייע לכם גם, למשל, עם
- SMO- קידום ופרסום ברשתות חברתיות (Social Media Optimization). בעיקר פייסבוק.
- ערוצים נוספים – כגון סרטונים ביוטיוב.
- פרסום בשיטת PPC (pay per click).
- אפיליאציה ("שיווק שותפים").
- אוטומציות שיווק שונות.
הרשימה ארוכה והיא כוללת גם רשימות דיוור, בלוגים, פודקאסטים ו"גוגל מיי ביזנס". כמו כן, יועץ עשוי להציע שירותים משלימים שונים, כגון בניית אתרים (כולל חנויות), ניהול אתרים, אחסון, גיבוי ואבטחה לאתרים.